Felanmälan

 

Felanmälan gör du enklast via Mina sidor. Där kan du - dygnet runt - registrera en felanmälan för din bostad, eller ett utrymme i fastigheten du bor i. När du registrerar en felanmälan via Mina Sidor, så hamnar den direkt i vårt arbetsordersystem, och du får hjälp på snabbast möjliga vis. Felanmälan som kommer in via e-post måste hanteras bland en mängd andra ärenden, och kan därför ta längre tid att hantera.

Om du inte har möjlighet att registrera din felanmälan via Mina Sidor går det såklart även bra att kontakta oss på telefon eller via e-post, se våra kontaktuppgifter för respektive område nedan.

Primula Byggnads AB
tfn 08-557 745 00 
telefontid vardagar kl. 8.00 - 11.00
Blackeberg vardagar kl. 8.00 - 10.00
Bredäng vardagar kl. 8.00 - 10.00

info@primula.se
 

 

JOUR

Jouren skall endast kontaktas i akuta ärenden som inte kan vänta till nästföljande vardag. De skall också endast åtgärda sådant som du som hyresgäst inte kan ordna på egen hand, så det är viktigt att ni försöker förklara felet så noga som möjligt. För det fall jouren tillkallas för att åtgärda exempelvis en trasig säkring i din lägenhet, så kommer du bli ersättningsskyldig för jourens arbete, eftersom säkringar skall bytas av hyresgästen.
 

Vår jourentreprenör är Svanströms el och vvs

Svanströms el och vvs
tfn 020-15 24 00

Störningsjour
Svenska Störningsjouren AB
tfn 
08-568 214 00

HISS
Hissen AB, tfn 618 48 48

Undantag
Kone, tfn 077-150 00 00
Björnsonsgatan 17, Holbergsgatan 147-149

Schindler Hiss AB, tfn 020-31 33 33
Björnsonsgatan 52B & 54B
Lingvägen 172-180